Heb je een sportschool in Amsterdam en wil je gericht promotie doen voor je onderneming? Dat is mogelijk door je te richten op een specifieke doelgroep. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om je te richten op gezinnen. Het voordeel van gezinnen is dat je meteen drie of vier nieuwe leden kunt verwelkomen. Een specifieke promotiecampagne gericht op gezinnen zorgt er in dit geval voor dat je ook juist die doelgroep zult bereiken.
Focus jezelf op een doelgroep
Focussen op een doelgroep betekent dat je gericht aan de slag gaat. In het geval kun je bijvoorbeeld gericht fitnessapparaten kopen die geschikt zijn voor alle leeftijden. Je kunt groepslessen gaan geven waar hele gezinnen aan mee kunnen doen. Ook kun je ervoor kiezen om leuke acties aan te bieden die interessant zijn voor gezinnen, bijvoorbeeld een leuke korting als het hele gezin komt sporten. De inrichting van je sportschool kun je ook afstemmen op deze doelgroep. Een gezin zal zich hierdoor bij jou snel thuis voelen.
Hoe bereik ik mijn doelgroep
Als je eenmaal hebt bepaald wat je doelgroep is en je hebt hier gerichte plannen voor gemaakt, wil je natuurlijk deze doelgroep direct kunnen bereiken. In Amsterdam zijn er veel woonwijken die stuk voor stuk anders samengesteld zijn. Jij wilt natuurlijk alleen jouw doelgroep bereiken. Door de wijken op postcode in Amsterdam op te zoeken, kun je gericht zien wat de samenstelling per wijk is. Op deze manier kun je dus gericht promotie doen en bijvoorbeeld alleen in woonwijken met veel gezinnen gaan flyeren.
Gerichte promotie is effectiever en goedkoper
Op deze manier kun jij gericht jouw product promoten en bereik je die doelgroep die je voor ogen hebt. Dit is een stuk goedkoper dan dat je bij iedereen een flyer in de bus doet. Daar komt nog bij dat het ook nog eens een stuk duurzamer is, er hoeft niet onnodig veel brandstof te worden verbruikt om jouw flyers te verspreiden. Met gerichte promotie zul je merken dat je jouw doelgroep gaat bereiken.