Online marketing kan worden gedefinieerd als de analyse van de behoeften van de consument en de reeks actiemiddelen die organisaties gebruiken om hun gedrag te beïnvloeden. Het creëert waarde die door de klanten wordt waargenomen en past het commerciële aanbod van het bedrijf aan de wensen van de consumenten aan. Het raakt de hele organisatie van het bedrijf, dat volledig gericht is op klanttevredenheid en niet meer op het product. Wetenschap die erin bestaat het productaanbod te ontwerpen volgens de analyse van de verwachtingen van de consument en rekening te houden met de capaciteiten van het bedrijf en met alle beperkingen van de omgeving (sociaal-demografisch, competitief, juridisch, cultureel) waarin het werkt.
Strategische marketing
Strategische analyse is een essentieel onderdeel van marketing. Het bestaat uit het evalueren van de relevantie van het aanspreken van een nieuwe markt of het lanceren van een nieuw product. Vaak, wanneer je uw bedrijf opricht, doet je aan strategische marketing zonder het te weten, je vertrekt vanuit een overtuiging, een sterke kennis van uw sector en bent je tevreden met een businessplan om te starten, zonder noodzakelijkerwijs de strategische relevantie van uw project te evalueren. Zodra uw bedrijf belangrijker wordt of omdat je moet draaien omdat uw eerste intuïtie niet de juiste was, wordt het noodzakelijk om uw strategische aanpak te professionaliseren en niet alleen uw intuïties te volgen: je moet uw nieuwe markten bestuderen en hun verwachtingen begrijpen en creëren een echt online marketing plan.
Waarom en hoe aan internetmarketing doen?
E-marketing geeft je de kracht van internet om uw doelgroep naar uw merk te leiden met de informatie die ze willen ontvangen, waar ze die willen ontvangen. Online marketing stelt je ook in staat om het rendement op uw investering van uw advertenties nauwkeurig te berekenen en zo de kosten van uw online marketing service te verlagen. Richt je anders op uw behoeften en doelen en bepaal de juiste hulpmiddelen om ze te bereiken. Dit is de basis voor een goede digitale strategie. Zorg voor een up-to-date, mobiel-vriendelijke website die is ontworpen om aan uw bedrijfsdoelstellingen te voldoen, de kern van de strategie te vormen en de inhoud ervan op sociale netwerken te verspreiden.
1. Zorg voor een up-to-date, mobiel-vriendelijke website.
2. Ontwikkel een goede contentstrategie.
3. Voeg Google Ads toe aan de website.
4. Verspreid uw inhoud via e-mail en sociale netwerken.